FIND IT!

Sha bloggen!
Igår så la ja ju upp lyckokaors recept,men det roliga är att jag har hittat ett lättare recept på dem,sä här e receptet:
Man behöver:
3 Äggvitor
1,5 dl socker
1 krm salt
1 dl olja
3 tsk vaniljsocker (tror jag)
2 dl vetemjöl
2 msk polentia el majsmjöl
3 msk vatten.
Så här gör du:Börja med att kläcka de tre äggen.vispa dem ett litet tag sedan så häller du in sockret och vispar pössigt.Efter det så är det  bara att ta in alla andra  ingredienser och avslita med vattnet.Sen så kan du använda dig av bak-bulle formar och sätta in det i ugnen.Dom ska vara i ugnen i 12 min i 175-200 grader.Sålänge så  kan du skriva ungefär 30 lappar,för jag tror att  det ungefär blir det.När det har gått 12 min så gäller det snabbt att ta ut dom och lägga in pappret i mitten och sedan vika så att det inte stelnar snabbt.
Psst:Om ni har några frågor om detta så är det bara tt kommentera det,sen kan ni snabbt få ett svar hoppas jag.Jag kanske ska visa alltså spela in en video och lägga ut den här när jag gör lyckokakorna.
Puss o hej då/Safa♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0